A Fal leomlott...vagy mégsem?

 2009.11.10. 20:02

Hétfő este 8 előtt kicsivel odaértem a német parlamenthez, és már ott rengeteg ember volt. Innen kezdte el Lech Walesa és Németh Miklós eldönteni az első dominókat, amiket lengyel ill. magyar iskolások festettek. Azért velük kezdődött a dominó-fal lebomtása, mivel ezek az országok léptek elsőként abban, h a "vasfüggöny" valóban leomoljon, így most is ők "nyitották meg a határt" azzal, h Walesa a belváros felé, Németh pedig a Spree folyó irányába indította el a domino döntést.
Majd a Potsdamer Platz irányából is eldöntötték az első dominót, ezt is és az egykori államfőét is megállították, h az esemény középpontjától a Brandenburgi kaputól is 2 irányba elindíthassák a dominó fal leomlást.
Volt közben nagy örömködés meg ováció, ami hol az éppen dőlő dominóknak, hol az éppen fellépő zenészeknek szólt, de persze örömmel fogadta a különböző politikusok beszédeit is. Mert még a dominók ledöntése előtt beszélt a néhány visszaemlékező között Hillary Clinton, aki Barck Obama video üzenetét is elhozta magával, és persze Angela Merkel is.

Nem tudom, mennyi ember lehetett ott hétfő este a Reichstagtól a Potsdamer Platz-ig, de alig lehetett moccanni is. Amit persze az esernyők hada sem könnyített meg. Ugyanis egész nap szakadt az eső. Csak hallottam, h a vasárnapi Sláger rádiós Szimpátia koncerten is bőrig áztak az emberek, na szerintem az az eső érhetett ide Berlinbe hétfőre. Szóval a korlátozott közlekedési lehetpségek miatt, meg amúgy sem szívem vágya, h a tömeg összepasszírozzon, inkább hátrébbról egy kivetítőt figyelve követtem az eseményeket. Aztán mikor már túlságosan jégcsapnak éreztem a lábfejemet, akkor helyszínt váltzotattam és átsétáltam a Brandenburgi kapuhoz, és volt néztem meg a tűzijátékos finálét.
Mivel a sötét miatt nem sokat lehet látni a fényképekből (de van azért egy-kettő), ezért készítettem 2 rövid videot is a tűzijátékról. Ha igaz, akkor meg tudjátok ti is nézni picasan (hangja nincs, mert azt nem tud felvenni a fényképező, de tűzijáték durrogást már sztem az augusztus 20-ákról ismeritek).

Aztán a tűzijáték után már oszlott a tömeg, uh oda lehetett már férni a ledöntött dominókhoz, uh azokról is van néhány kép. Ami vicces,h kérdezte mellettem valaki, h most mi lesz a dominókkal - gondolom arra számított ő is, h nemsokár elviszik őket, és a nép is átmehet a Brandenburgi kapu alatt, mint ahogy a politikusok -, de ehelyett azt mondta ott a néni, h most visszaállítják őket. (Na most ledöntötték a falat vagy nem?)
Persze aztán megmagyarázta, h azért mert aki el szeretné vinni a saját dominóját, amit festett, azt megtehesse. Ha utána esetleg még maradnak gazdátlan dominók, azokat elviheti más is haza.

Na ezt azért már nem vártam meg, hanem elsétáltam még a kaputól a Potsdamer Platz-ig, h ott metrora szálljak és visszajöjjek a koliba. Azért az sem ment egyszerűen...Arról megfeledkeztem, h más is így fog gondolkodni, h metroval szeretne hazajutni, és mi után a ledöntött dominók mellett hömpölygő tömegen át végre elértem a metro állomásig, és azt hittem, h innen már sima ügy hazáig. Háááát egy kisebb tömeg szorult meg a metro bejáratánál, uh a metro peronjára sem volt egyszerű bejutni, na meg ott közlekedni sem. De nagyon sok rendfenntartót vezényeltek ki a metro állomásokra, uh ők ügyeltek a rendre, h nehogy baj legyen ennyi emberrel a metroban. Szóval igaz, h a szokásosnál zsúfoltabb volt a szerelvény, de sikeresen felszálltam az érkező szerelvényre. Uh innen már tényleg sima volt az út a koliig.

ui.: a videok feltöltésével akadt egy kis problémám, de azokat is amint tudom feltöltöm. Addig lehet a képeket nézegetni. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr781516321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poppingCandy 2009.11.10. 22:16:49

tök jó h ott lehettél egy ilyen nagy eseményen, biztos jó volt a tömeg ellenére. ki fényképezett le??

ntimus 2009.11.11. 02:04:23

@poppingCandy: Megkért egy lány, h fényképezzem le a barátaival, uh hamár fotóztunk, akkor én is megkértem őket,h csináljanak rólam egy fényképet.
Hátrébb nem volt egyáltalán zavaró, mert elég lazán álltak az emberek (már csak az esernyők miatt is), de a kordonokhoz nem mentem volna már közel, mert ott sztem egy gombostű sem fért volna már el. Oda nyomultak többen,h tényleg élőben is lássanak vmit, ne csak a kivetítőről.
süti beállítások módosítása