Olvadós búcsú

 2010.02.18. 21:02

Ma is és tegnap délelőtt is olyan szépen sütött a nap, h nem csoda, h mostanra már elkezdett nagyban olvadni a felhalmozódott hó.

Még kihasználva a vizsgák utáni néhány szabad napot még szakítottam az adminisztratív teendők mellett egy kis idők bézelődésre is.
Ennek keretében tegnap, kicsit még fényképezgettem az egyetem épületeit, ahol voltak óráim, aztán a délután ugyan egy kastélyt akartam megnézni, de már nem értem volna időben, uh végül elmentem moziba. Ahol viszont csak az oldal bejáratot lehetett használni az átlag mozifilmre vágyóknak, mert a főbejárat ki volt csinosítva reflektorokkal, meg piros szőnyeggel és némi Berlinale-s kordonnal. ;) Nem tudom ugyan, h kit vagy kiket vártak ennyire, de mire véget ért a film, amit néztem, addigra már megint le volt zárva a főbejárat, viszont a közelben parkolt 2 nagyon fekete Mercedes, és az egyik tetején kék villogó is volt, uh gondolom közben megérkezett a nagyon fontos vki. :)

Ma délelőttre megint adminisztratív ügyintézés maradt, uh ebéd után indultam még neki kicsit a városnak. Bepótoltam a tagnap kimaradt kastélyt, amit tavaly decemberben nyitottak meg a nagyközönség előtt, ez a Schloss Schönhausen. Szegény kastély a berlini történelem során elég sok átalakításon esett át, mert kezdetben német választófejedelmek rezidánciája volt, aztán később működött benne szovjet katonai iskola, majd ahogy Berlin kettészakadt a kelet-németországi politikai elit vendégházaként funkciónált. Így volt vendége sok külföldi fontos politikai személy, államfő, mint Jasser Arafat, Tito, Chauchescu,stb.
Szóval ezek miatt szegény kastély kicsit megszenvedte, mert időnként átalakításra kerültek, és sok helyen egyáltalán meg sem maradt az eredeti kialakítása, így igen nagy munkát kellett végezniük a restaurálás, és helyreállítás során.

A kastély után pedig még egy eddig kimaradt helyen jártam, a Gendarmenmarkt-on. Dóri ajánlával indultam el megkeresni a Ritter Sport "Csokiműhelyét" (Schokowerkstatt), és kóborolva a közelben rábukkantam erre a térre is. Itt egy ikertemplom együttes teszi híressé a teret, ill. a közöttük lévő koncertterem. Igazán kis hangulatos hely.
De persze a csokibolt sem volt utolsó! 2 szintes az egész, ahol a földszinten van egy kis kávézóval egybekötött csoki készítős rész. Itt bárki készíthet magának egyedi ritter sport csokit, úgy h kiválaszthatod a különböző töltelékeket, aztán ezekre rátöltik neked a csokit, ami ha megszilárdult, akkor haza is vihető. Még emelett a kis műhely mellett van egy szuper kis Ritter Sport Shop, ahol az összes lézető csokijukat meg lehet venni, mindenféle kiszerelésben, ill. még egyéb ritter sportos ajándék tárgyakat is, mint táskát, pólót, stb. Aztán az emeleten egy kis mini kiállítás van a csokijuk gyártási folyamatáról, és persze itt is van egy beülős rész, ami talán már inkább egy étteremre hasonlított, bár nem tudom, h mit lehetett ott kapni.

A kisebb csoki adaggal visszatérve a koliba, most el kell már kezdenem pakolni, mert holnap 1-kor már le kell adnom a szoba kulcsomat. Holnap pedig szépen ki kell takarítanom a szobát az átadáshoz, ill. mindent amit haza szeretnék vinni bele kell préselnem a táskáimba.

Csináltam néhány képet is, uh a picasan is akad nézni való!

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr301771626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása