Schloss Glienicke

 2009.10.28. 13:21

Vasárnap a fent nevezett kastélyban és környékén jártam. Erről már a képeket meg is tudjátok nézni.

Röviden: a kastély maga nem volt olyan nagy szám, de ide is jó volt az éves jegyem, amit vettem, és mivel a kastély kaszinója csak október végéig van nyitva, ezért eljöttem ide. A képeken is látható Glienicke híd Porsdamot és Berlin köti össze, uh ez jól mutatja, h mennyire összeér a 2 város.
Viszont, ami miatt nagyon megérte eljönni ide, h eszméletlenül szép innen a kilátás! Egészen be lehetett látni Potsdamba is, és az egyes kastély épületekre is jól rá lehetett látni (Babelsberg, Cecilienhof Belvedere-je). És még naplemente is volt, uh ez igazán jó témát adott a fotózáshoz, amit a szürkület közeledte egy kicsit nehezített is.

Egy kicsit a kastélyról is:
Carl porosz herceg és feleségének rezidenciája volt ez 1823-tól. Ez is eléggé klasszicista és romatikus stílusú volt, amit a kertben is igyekeztem megvalósítani, a kis antik oszlopromokkal, és a később megépített kaszinóval is.
Engem annyira ez nem nyűgözött le, mint mondjuk Babelsberg, vagy más kastélyok eddig, de a kilátásért már megérte elmenni!

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr991481304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poppingCandy 2009.10.28. 14:06:36

Hogy ne csak kastélyozz! :) most hallottam h nov 5én ingyenes U2 koncert lesz a brandenburgi kapunál, remélem ezt nem hagyod ki!

ntimus 2009.10.28. 15:58:21

@poppingCandy: most utána néztem ennek, mert nem minden nap van az embernek ilyen lehetősége...
Úgy működik ez a dolog, h van rá jegy, csak azt neten le kell foglalni. Ezt ma reggel 9kor nyitották, és mostanra már azt írják ki, h elfogytak a jegyek. :(
Szóval ennyit az ingyenes U2 koncertről. Amit viszont nem értek az egészben, h ha egyszer szabad téren lesz az egész, akkor h tudnak elfogyni a jegyek...
Na mindegy, attól még a hang az terjed, uh hátha lehet majd a környékről is hallani, bár biztos jól le is lesz zárva a környék. Persze így nem lesz igazi a koncert élmény, de azért majd megnézem.

poppingCandy 2009.10.28. 16:04:46

:S erre nem számítottam, azért majd próbálkozz, de legalább időbe szóltam, vagyis majdnem...
süti beállítások módosítása