Ich bin ein Berliner /Dóri/

 2010.01.29. 21:36

Ma volt a legjobb napom, már nem éreztem elveszve magam Berlinbe. Ma egyedül mentem mindenhova és kisebb segitségekkel nagyon jól sikerült a tájékozódás. Megkérdeztem németül a buszsoförtől, h megy e az alexander platzra, és mondta h igen, szoval sikerélmény megvolt. Aztán kerestem az U2es metrot, és mivel eléggé bonyolult a metrohálozat az alexon, és egy suttyó punk kéregetni akart, hát gondoltam megkérdezem tőle h merre találom a metrot, de nem értette h angolul mondtam h „jútú”, csak mikor mondtam h zwáj, aztán vmit gagyarászott. Na mind1 nagy nehezen meglett, de a peron mellett még vaciláltam az irányon, biztonság kedvéért megkérdeztem még egy embert angolul, ő mondta h jó az irány, akkor megnyugodtam, aztán beszédbe is elegyedtünk, kérdezte h honnan jöttem,+ mondta h hol kell leszállnom. Sok mindenről beszélgettünk, de mondta h nyáron jöjjek legközelebb mert akkor a legszebb Berlin. Ezt télleg meg kéne fogadni. Az is rossz volt ma, h a Kadewe-nél felujitások vannak, és még jópár helyen szóval ez miatt nem olyan csillogó minden, mint a képeken.
Ma első utam a Tvtoronyba vezetett, egész jó idő volt hozzá, szép képeket is sikerült csinálnom, nagyon szép a kilátás, jól megvan csinálva. Tervbe volt még ma a Ddr muzeum, ami a Berlini Dómmal szembe van, szoval arra mentem busszal és gondoltam beugrok megcsodálom belülről a dómot hamár arra járok ne maradjon ki. Télleg nagyon szép belülről, csak arra nem számitottam h egy kisebb kirándulás lesz belőle. Olyan hatalmas az egész, van egy múzeuma is, meg kripta is, és a kupolába is fel lehet menni. Végül több mint egy órát töltöttem benn, nagyon sok lépcső vezetett fel, de megérte, jó volt nagyon, és ahogy láttam nyáron ki is lehet menni kivülre, most csak az ablakokból láttam ki. Ki elég nehezen jutottam belőle, mert próbáltam követni a nyilakat h ausgang, de vmit elnézhettem utközbe, lényeg az h nem akartam lemenni a kriptákhoz, de nem usztam meg mert csak ugy lehettett kimenni, ha oda is lementem, aztán a suvenir shop és a kávézó, szoval jól kitalálták.
Csak egy kis hidon kell átmenni és ott van a DDR muzeum, ami azért volt jobb mint az eddigiek mert interaktiv volt teljesen. Mindenhol piktogrammok voltak h kilehet huzni a fiokot, hozzá lehet nyulni, hallgatni műsort, vagy trabantba be lehetett ülni, tv-t kapcsolgatni stb. Ez olyan szorakoztató volt és érdekes is, témakörönként voltak rendezve a dolgok és mindenhol volt egy rövid leirás is. Megkértem vkit h csináljon rolam képet, h azért legyek megörökitve ha már itt vok, a többit én csináltam magamrol.
Ezután mentem a bevásárló utcához, és a Kadewe-be, itt már nagyon fáradt voltam,de azért elsétáltam a Zoologische garten-ig és utközbe menéztem a Gedachtnisskirche-be, az egy emléktemplom, és mellette egy új épület rész ahol sztem mise lehetett éppen vagy vmi rendezvény, szoval csak bekukkantottam. Holnap Charlottenburgi kastély a terv és a múzeumok éjszakája!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr731713525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása