Egy óriási korcsolyapálya

 2010.02.09. 16:03

A vendégeim már haza tértek, és nekem pedig nem maradt más dolgom a haza indulásomig, h tanuljak a vizsgáimra. :S (nem vmi izgi, de hát muszáj)
Ezért nem is jelentkeztem eddig. Itt a héten véget ér hivatalosan a szorgalmi időszak, de ettől függetlenül már januárban, meg a vizsgaidőszak hivatalos kezdete előtt is tartanak vizsgákat (sztem a félév vége előtt korábban befejezett előadásoknál lehet ez így többnyire).

Most hétfőn délelőtt már meg is volt az első vizsgám (az eredményét még nem tudom), délután pedig megkaptam az első itteni jegyemet, még pedig a gazdasági német kurzusra egy négyest. Ma pedig megtartottam egy kiselőadást egy másik tárgyam lezárásához (ennek a jegyét csütörtökön fogom megtudni).
Most pedig neki kell állnom még 2 vizsgára való felkészülésnek: az egyik jövő hét hétfőn, a másik pedig még azon a héten szerdán lesz. Aztán pénteken pedig már megyek is haza! :)

Addig még azért még lesz néhány köröm azzal, h a vizsgáim eredményeit megtudjam, mert itt kicsit máshogy mennek a dolgok, mint otthon.
Itt az a megszokott egy vizsgánál, h kb. 3-4 hétig javítják, ergo csak 1 hónap múlva tudja meg normális esetben az ember, h sikerült-e a vizsgája vagy sem... Aztán addigra kb. vége is a vizsgaidőszaknak, mert az azt követő hónap elvileg a 2 félév között pedig már szünet. Így csak azt nem értem, h akkor, h javíthatja ki, ha vkinek nem sikerült vmilyen vizsgája, mert megnéztem az a szabályzatban, és itt az a szabály, mint otthon, h összesen 3 lehetősége van az embernek egy félévben egy tárgyból a vizsgázásra...csak nem tudom, h ezzel mi van a gyakorlatban???
Hát mindegy, remélem ilyennel nem kell szembesülnöm. És várhatóan a vizsga eredményeimra sem kell 1 hónapot várnom, mert amelyik tanárral eddig beszéltek, ők mondták, h kijavítják a vizsgáimat még mielőtt haza megyek.

Viszont egy másik jó kis show lesz a jegyek "beiratása". Itt nincsen index, se neptun, mint otthon (amit ugyan nem szeretünk, de itt rájöttem, h azért nem rossz dolog az ;) ), hanem az egyes kurzusok végén, vagy a vizsga teljesítése után egy ún. "Teilnahmeschein" kap az ember, ami egy papír, és azon rajta van, h milyen tárgyat, melyik tanárnál és milyen eredménnyel teljesítette a megnevezett hallgató. Szóval ha van egy félévben 8 tárgyad, akkor 8 ilyen papírkát kell összegyűjtened, h igazolni tudd hivatalosan is, h milyen tárgyakat teljesítettél.
Erasmus-diákként még annyi csavar jön ezek után, h ha megvannak ezek a papírkáid, akkor utána be kell menni az itteni Erasmus irodába (ami tök ritkán van csak nyitva - egy héten csak 2x), h azok alapján megírják a Transcriptjét az embernek, mert az meg arra jó, h az otthoni tanulmányi osztály az alapján fogja elismerni az itt teljesített tárgyaimat.

Szóval a vizsgák mellett lesz még néhány köröm megint a bürökrációval, de az már remélhetőleg nem tart majd olyan sokáig, mint a megérkezésemkor. :)

Más: egész Berlin egy óriási korcsolyapálya, mert minden létező hó már összefagyott, de az még nem is lenne gond, hanem az nehezíti a közlekedést, h a felolvadt hólé néhol tükörjéggé fagyott vissza, vagy legalábbis eléggé csúszos vmivé, uh én is csak óvatosan közlekedem. Szerencsére nincs most olyan veszett hideg, mint amikor Gabi itt volt, de azért ez a jégen járás nem vmi szimpi...

De történt ma egy igazán izgi dolog! Amikor jöttem vissza az egyetemről az S-bahn-on amint utaztam épp filmet forgattak. Volt csapójuk, meg 2 nagy kamerás ember, meg még jó páran. :)
Csak később vettem észre őket, pedig valószínűleg ők is ott szálltak fel a Zoologische Gartennél, ahol én is, és egészen idáig a Heerstrasse-ig jöttek, mert itt az S-bahn állomáson is forgattak. Az S-bahn-ban csak 1-2 dolog volt náluk, de az állomáson már oda voltak készítve nagyobb refelektorok, meg egy csomó nagy fekete doboz, ami gondolom mindenféle technikai kütyüjeik lehettek.
Azt nem tudom milyen film lehet, mert nem kérdeztem meg tőlük, meg a csapóról sem tudtam leolvasni, mert elég kicsivel volt ráírva, de olyan jelenetet vettem fel, amikor egy vak lány felszáll az S-bahnra, meg azon utazik, aztán meg leszáll. Persze a lány igazából nem volt vak, és a jelenet sem túl meglepő, mert ugyan mi mást vennének fel egy S-bahn-on, mint h vki azon utazik. ;)

És ha már filmről volt szó, akkor egy kis reklám! :)
Berlinben mindig történik vmi: koncertek, meg nemzetközi vásárok után lesz filmszemle is! Febr.11-21 rendezik meg a 60. Berlini Filmszemlét, azaz a Berlinálét, ahol a díjazottak arany(os)medvét nyernek! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr301742965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nbpeti 2010.02.09. 21:52:45

Szia Timi ! Köszi és nagyon nagy érdeklődéssel olvastam a tudósítást az egyetemi vizsgáidról , a filmkészítés az S-Bahn-on szintén jó lehetett , a Berlinálé-ra is kedvet kaptam, én szívesen elmennék ha lehetne . Jó ideje hideg van nálunk is, és szerdára pedig 20 cm hóesést jósoltak a meteorológusok, ilyen sok hó már nagyon rég volt. Vigyázz magadra ,pusszant Apuci

ntimus 2010.02.11. 14:48:26

Megkaptam a keddi tárgyamnak is az eredményét, ami 5-ös lett! jupppííí :D
És ez már csak azért is nagyon jó hír, mert otthon el tudom fogadtatni egy szakirányos kötelező tárgynak, és azokból meg illik jó jegyet szerezni. ;)

nagyne65 2010.02.11. 21:45:37

Szia Timi!

Csak így tovább a vizsgákon.Ügyes vagy.Gratulálok.

Anyu
süti beállítások módosítása