Potsdami negyedek

 2009.11.17. 17:42

Hétvégén mégsem kastélyoztam, hanem csak tettem egy kis sétát Potsdam történelmi belvárosában. Meg kell hagyni nem volt csúnya! :)

Talán ez is jól mutatja, h itt Berlinben, de a környéken is, nagyon sokféle nemzet együtt tud élni. Körbejártam egy részét potsdam orosz kolóniájának, és holland negyedének is. Ma már nem biztos, h csak hollandok, vagy csak oroszok laknak azokban a város részekben, de az épületek stílusa eléggé árulkodik az adott nemzetről.
Az orosz kolóniát III. Friedrich Wilhelm porosz király "hozta létre" - már ha lehet ilyet mondani-, hogy barátjának I. Alexander orosz cárnak emléket állítson. Nagyon szépek az ott lévő házak, és a városi holland negyeddel ellentétben itt az orosz házakhoz kellemes kertet és a közeli kis dombon kápolnát is terveztek. Szóval igazán barátságos a környék. :)
Ajánlom figyelmetekbe a fényképeket!

Ma 2 meglepő dolog is történt. Mint utóbb meg tudtam ma sztrájk volt az egyetemen, és emiatt maradt el a mai órám. Eléggé furcsálltam, h amikor egy kis késéssel odaértem a terembe egy teremtett lelket sem láttam. Gyanús volt, mert ha a tanár még szokásához híven késett is volna, akkor is ott kellett volna már lennie a többi diáknak...Mindegy a dolog hamar elrendeződött, mert megnéztem a tanszék honlapját, és ott írták, h ma elmarad az óra, és jövő héten lesz bepótolva. Úgy tűnik, csak én nem hallottam róla időben. :S
Aztán délután hallottam a rádióban, h azért sztrájkolnak, mert a diákok szeretnék, ha elérhetőbb lenne a Master képzésben való részvétel, és a főiskolákról is jelentkezhetnének a diákok, meg talán a tandíjak mérséklését is szeretnék...bár nem vagyok ezekben teljesen biztos.

Viszont a másik érdekesség mégis csak annak köszönhető, h be akartam menni a ma elmaradt órámnak. Úgyanis, ahogy baktatok felfelé a 2. emeletre egy oldalsó lépcsőn, ahol az üvegfalon keresztül ki is lehetett látni. És mit látok az egyetemi épületek dzsungelében? Egy rókát!
Néztem egy nagyot, h ez most tényleg róka, vagy csak nekem tűnik, de ahogy nézelődött látszott már a feje is, uh kétségtelenül róka volt. Tény, h a közelben volt a menza épülete, de akkor mit keres egy róka a "beton-dzsungel" közepén? Az egyetemi campuson azért az otthonihoz képest elég sok a zöld terület is, de ez a szegény állatka az épületek közötti kövezett úton mászkált, ahol közelben nem igazán van zöldség. (hacsak nem a konyhában)
Hát nem tudom, h hogyan és miért került oda az a róka - bár az állatkert is kb.10-15 percnyire van az egyetemtől gyalog -, meg hogy mi történt aztán vele, mert mentem tovább, h odaérjek az órámra. (az már más kérdés, h az meg elmaradt végül) Bár azért lehet, h még így volt a jobb, h csak az ablakon keresztül láttam, és nem az úton jött velem szembe.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr321532320

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csökkenő férőhelyek az egyetemen és vár a Fidelitas! 2009.12.08. 23:42:48

A Fidelitasnál próbálják megfejteni mi bassza a csőrüket a középiskolásoknak, és akkor azt kell nekik mondani. Erre azért van szükség, mert a közigazgatásba készül távozni a Fidelitasosok zöme. Azokat pótolni kell. Az Egyenlítő tv hangfelvétel szerint ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása