1. nap és a beiratkozás

 2009.10.05. 18:50

A megérkezés simán ment, a busz időben ideért, szerencsére nem volt tömeg a buszon sem, uh kényelmesen tudtam utazni a lehetőségekhez képest.

Amikor vasárnap megérkeztem Kriszti kijött elém a buszpályaudvarra és sikeresen elkutyagoltunk a koliig, ahol viszont legnagyobb meglepetésemre a bejárati kapu közelében nem igazán láttunk semmi recepció, vagy porta félét, ahonnan a szoba kulcsomat elkérhettem volna. Egy kis bolyongás és néhány helyi fiataltól való segítségkérés után nagy nehezen kiderült, hogy ki is fogja a kulcsot odaadni, és el is foglaltam a szobámat.
A csomagokkal való mászkálás eléggé izzasztó volt, uh egy zuhany és némi szusszanás után azért rájöttem, h én vasárnap nem nagyon fogok várost nézni.

Így csak az lett belőle, hogy Kriszti kedvesen meghívott magához vacsorára, amit örömmel elfogadtam, és mivel odáig gyalog mentem közben nézelődtem. A Deutsche Oper-en kívül nem sok látványosságot láttam, de legalább felfedeztem a környék elérhető közelségben lévő boltjait. Kriszti ott lakik az egyetem mellett, uh tegnap már az is megszemléltem messziről, ma pedig már egy kicsit belülről is.
A gyors vacsora után egy kis késéssel, de megérkeztünk a misére is. Az a fura itt, hogy alig találni katolikus templomokat. Van egy csomó evangélikus és református, de a katolikusok, mintha egy kicsit háttérbe lennének szorítva...Az is csoda volt, hogy még vasárnap estére találtunk misét a neten, mert a legtöbb katolikus templomnál csak vasárnap délelőtt volt egy mise, és az is csak egyszer.
De lényeg, hogy megtaláltuk azt ahova szerettünk volna menni, és szerintem egészen jó mise volt. Bár nem teljesen értettem minden részét... :)

Este még egy kicsit átrendeztem a szobámat, aztán mentem is aludni, mert mára azt terveztem, hogy 9-re bemegyek az egyetemre, hogy befizessem a Semesterticketem árát.
Ugyan a 9-ből inkább fél10 lett,de így sem maradtam le semmiről, mert 10től volt a beiratkozás, és így legalább nem kell olyan sokat várakoznom.

Túl sok izgalmasat nem mondtak el, leszámítva azt, hogy hogyan lehet elintézni az egyetemen való wifi igénylést, mert az információk többsége benne volt abban a füzetkében, amit még a nyáron kiküldtek. Utánna még kitöltöttük (aki még nem tette meg) a beiratkozási nyomtatványt, és szerencsére ebben a félévben már adtak cserébe egy olyan kis papírkát, amit egy hónapig tudunk használni a bérletünk helyett. Ugyanis amíg el tudja intézni az ember a Semesterticketjét (diákig. és berlini bérlet és könyvtári belépő egyben) az kb. 1,5-2 hét, addig viszont vennem kellett volna nem túl olcsón heti bérleteket. De a mai napban is volt olyan szép dolog, amit Isten nekünk küldött, uh ezt az összeget így meg lehetett spórolni.

Délután a hosszabb városnézés ismét elmaradt, mert megfájdult a lábam, de az egyetemtől a  Brandenburger Tor-ig elsétáltunk Gáborral. Gábor egy cseh egyetemre ját, de valójában szlovákiai magyar, és tök véletlen ült csak le mellém a beiratkozáskor, mert éppen volt ott egy szabad hely. Szóval ezzel a kis sétával eléggé lefárasztottuk magunkat, mert Gábor csak ma reggel érkezett, és tök álmos volt, nekem meg fájt a lábam, uh inkább mindaketten kihagytuk a délutánra szertvezett Uni-Rally nevű programot, mert mert eegyébként is elkéstünk róla. (valahogy közelebbinek tűnt a térképen a Brandenburger Tor)

Még hazafelé jövet körbenéztem a boltokban, hogy megismerkedjek az itteni árakkal (ami többé-kevésbé olyan mint otthon) és vettem némi elemórzsiát.

Lassan vacsora idő, uh megyek is nem sokára  kajálni, csak még előbb feltöltöm az eddig készült képeket, amit lehet az oldalt lévő linken nézegetni! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr821429689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása