Még mindig Potsdam

 2009.10.17. 21:54

Ma is a potsdami kastélyok között töltöttem a napomat.
A Schloss Sanssouci egy hatalmas hozzá tartozó parkban található, ahová az idők során újabb épületek építettek, h ki tudják szolgálni a megnövekedett létszám (vendégek +kiszolgáló személyzet) és az újabb korok igényeit.
A múltkor csak az Új Palotában voltam, illetve a parkot jártam be, ma pedig megnéztem Sanssouci Kastélyt, a hozzáépített Női szárnyat (a királynő udvarhölgyeinek építették), a Képgalériát és a Neuen Kammern-t (Új kamráknak kellene fordítani, de az nem lenne helytálló megnevezés). Ez utóbbit szintén később építették, mint a Sanssouci kastélyt, mert vendégek elszállásolására használták, vmint színházi és zenei előadásokat, bálokat is tartottak ott. Legelőször azonban Orangerie-ként funkciónált, azaz a hideg elől ide hozták be a parkból az egzotikus növényeket, gyümölcsöket (narancsfa, ananászfa, dinnyék, stb.), h a telet átvészeljék. Aztán erre építettek egy újabb és sokkal nagyobb épületet, ahova majd legközelebb megyek el, mert 5kor már zárva volt.

Még szerdán vettem egy olyan éves jegyet, ami a környék porosz kastélyainak (egy alapítvány van, ami fenntartja ezeket a kastélyokat, és annak az alapítványnak a kastélyaiba érvényes) a megtekintésére érvényes 1 éven keresztül. Tulajdonképpen már a múltkori Charlottenburgi kastély belépőt is megspórolhattam volna ezzel, de erre az évesjegyre csak utána találtam rá.
De nem baj, mert ha összeszámolom az összes kastély belépőjét (és egy kastélyhoz több épület tartozik, ahol mind külön jegyet kell venni), akkor még így is csak a fele árat fizettem ki ezzel az éves jeggyel. Szóval ráérő időmben most egy darabig biztosan ezeket a kastélyokat fogom felderíteni. :)

Sajnos a kastélyokon belül sehol nem lehet fényképezni, de azért kívül láthattok ti is róluk fényképet. Aztán majd megpróbálok felderíteni olyan füzetkéket, amin belülről is látható belőlük legalább néhány terem.
Ma is készítettem képeket, amit hamarosan meg lehet nézni picasan.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://timiberlinben.blog.hu/api/trackback/id/tr811456894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása